Блогване - въпроси, отговори, съвети, трикове...

В тази секция ще намерите отговорите на много често задавани въпроси, свързани със създаването, персонализирането и управлението на сайтове в blogger.com и wordpress.com. Ако вашият въпрос не е тук, вижте тези, официално публикувани от Blogger и Wordpress, а ако и там го няма, можете да зададете въпрос или да предложите тема чрез формата тук - ще помествам отговорите на поставените от вас въпроси с предимство!

А може би желаете просто бърз съвет или консултация, извън платените ми услуги?

Материали, свързани с това как да печелим пари от Интернет, вижте тук!

Важно! Тъй като секцията се обновява постоянно, можете да се абонирате за новите публикации в сайта от тук.
Въпроси и отговори!


Въпроси

Трикове


Скриптове

Забележка: обновявам тази секция с нови теми ежемесечно!

Ако информацията ви е била полезна, моля вижте тук!
Споделете тази статия от "Направи си сайт!" в още мрежи и/или гласувайте за нея!

23 коментара:

Анонимен каза...

Невроятно полезни съвети.Особено първите три статии.Препоръчвам ги на всеки начинаещ в областта на интернет публикациите и създаването на собствено място в нета.

Hero каза...

Как мога да поставя меню в сайта направен в blogger. Например: КОНТАКТИ, ПОЛЕЗНИ СТРАНИЦИ, ПРОДУКТИ и др.

Unknown каза...

Едно от лесните решения е да добавиш притурка за текст и в нея просто да добавиш връзки към желаните от теб страници в сайта ти. Например:
<a href="адрес-на-страницата-КОНТАТКИ-в-сайта-ти.html" title="Заглавие на връзката">КОНТАКТИ</a>
Така създадените връзки, можеш да оформиш в списък, а самата притурка можеш да кръстиш "Меню", "Навигация" или да оставиш без име...

Hero каза...

Как да добавя adsense в blogger. Аз го добавям като новапритурка и от там избирам HTML и поставям кода на adsense, но adsense ми казват, че имам сайт който няма право да показва рекламите ми и този сайт е blogger.com, а в същото време аз съм разрешил на моя сайт в blogger да показва реклами. Обяснете ми къде греша.

Hero каза...

Защо в моя blog в blogger нямам опции за добавяне на adsense. Бихте ли ми казали как да се справя с това за да мога да поставя adsense реклами в сайта си.

Unknown каза...

Hero, възможно е да не виждаш в менютата възможност за добавяне на АдСенс елементи, ако си избрал да работиш с интерфейса на български. При влизане в административната част просто смени с английски. Така ще ти се появи и меню Monetize... Най-важното тогава остава изискването да имаш профил в АдСенс със същия адрес на е-поща, с който ползваш blogger.
С оглед на отчитането на резултатността на една или друга реклама/рекламна позиция, обаче по-добре да ползваш HTML притурки, в които ръчно да си добавяш кода на съответната реклама, тъй като можеш да създадеш отделни канали за проследяване на всяка една от тях, докато при ползването на готов AdSense елемент (притурка), резултатите ще се отчитат само в един канал - адреса на твоя блог.

Hero каза...

Защо когато търся сайта си по определени думи в google през microsoft internet explorer сайта ми излиза по - назад, а когато го търся по същите думи през firefox излиза почти при първите намерени сайтове?

Unknown каза...

Hero, защото различните браузъри ползват различни търсачки, които пък има различни методи за оценяване и класиране на сайтовете в резултатите си от търсения. Прочети "Как да постигнем по-висок SearchRank" за подробности!

Боряна каза...

Сайта Ви е много полезен. Затова искам да попитам мога ли да сложа слайдшоу в публикацията си в блогър и как. Нещо такова си представям: http://benjaminsterling.com/jquery-jqgalscroll-photo-gallery/.

Unknown каза...

Боряна, можете да сложите всякакъв код в публикациите си, просто преминете в режим Редактиране на HTML и поставете кода на слайдшоуто, където искате да се появява в публикацията. За конфигурирането на самия код обаче, ще трябва да се запознаете с документацията на скрипта. Можете да ме потърсите, ако не успеете да се справите. :)

Интериорни врати каза...

Много полезна информация. В горните коментари имаше въпрос за меню в блогър. Аз намерих един сайт на английски, в който има дадено готово такова меню - сложих го успешно на един от блоговете си и отгоре на всичко менюто е падащо. Сега ще прочета за защитата срещу плагиати, защото гадовете постоянно ми крадат текстовете. В Wordpress проблема го реших с плъгин за забрана на десен бутон, но за блогър още не знам как ще стане.

Анонимен каза...

Здравейте,
не мога да сложа отделни ключови думи за отделните страници в блогър.
Помагайте моля.

Unknown каза...

andre4ko, статията по темата е "Как да добавя метаописание и ключови думи..." и описва начин и за Blogger.

Анонимен каза...

Такааа. .. Някой може ли да ми обясни как да си направя чат в моят сайт ?

tets каза...

Здравейте и от мен! Опитвам се да вмъкна рекламен код в блога си, но реклами така и не виждам. Може ли някой да ми разясни малко по-обстойно как да вмъкна код-а и как да определя мастото на което да стоят рекламите. Няма ли някакъв опростен начин, като за хора които не са в час с HTML. Ще съм благодарен на всякакви мнения и препоръки. Едно голямо Благодаря и на автора на сайта - доста полезни неща прочетох тук.

Unknown каза...

Tomislav, отговорите на въпросите ти зависят изцяло от това къде или на каква платформа е базиран блога ти. При блоговете в Wordpress.com, например не могат да се добавят скриптове.

Zornitsa Nikiforova каза...

Здравейте! Имам един въпрос, който отдавна ме измъчва и не мога да му намеря отговор. Ще се радвам, ако можете да ми помогнете.
Имам сайт в Blogger и в началото, когато започнах, в списъка с блогове, включващ наскоро актуализирани, излизаше името на блога ми, кога е публикувано, малко от текста в публикацията и снимка. От известно време снимката не излиза. Струва ми се, че така публикациите ми не са толкова привлекателни и по-малко хора ги посещават. Имате ли представа защо се получава така? Съжалявам, ако отговорът на въпроса ми го има по-горе, но уж препрочетох два пъти, а не го открих.
Благодаря предварително!

Unknown каза...

Здравейте, Зорница,
Поздравления за интересния блог. От бързия му преглед установих, че снимките в него са всъщност в prikachi.com, а не в Picasa (или направо в сайта) и не се зареждат. При опит да ги отворя директно ми изписва "Няма връзка" и вероятно това е причината да не се появяват и в емисията от сайта. Опитайте да сложите снимка от друг източник или просто да я вкарате в съдържанието и вижте дали ще има промяна.

Zornitsa Nikiforova каза...

Много благодаря за бързия отговор! Това, което правите е чудесно, аз лично много съм се учила от вас и от съветите ви за сайта! Веднага ще оправя проблема.
Поздрави!

Анонимен каза...

Здравейте,казвам се Николинка Стоянова и се интересувам от изработка на онлайн магазин за книги и съответната му цена?Благодаря!

Unknown каза...

Магазинът може и да не ви струва нищо, защото с платфрмата Opencart например, бихте могли да започнете да продавате още утре. Все пак, разход ще имате - за хостинг и домейн, а и би било добре да вложите малко средства и в осигуряване на подходяща визия (дизайн), както и за някои допълнения, които да направят магазина ви максимално функционален и лесен за ползване. Освен това, добре е да си предвидите и средства за популяризиране на сайта. В общи линии, става дума за бюджет от около 500 лв. за начало.

Unknown каза...

Здравейте! Създавам сайт в blogger във който добавих страници, за основно заглавие на всяка една от страниците добавих снимка.
Като щракна върху снимката ми се отварят на голям екран и с десен бутон мога да ги сваля на компютъра. Искам тези снимки да не могат д се свалят(кодират) и преглеждат на голям екран, да останат в мини вариант като заглавни за страниците. Търсих, пробвах но уви.

Благодаря предварително!

Анонимен каза...

Здравейте, а кой може да ми промени сайта в работен, бърз, професионален, пълен? Аз нямам време и не ми е това бизнеса. Ако намерите човек, дори начинаещ от София, който е готов да го преработи и доработи, ми го изпратете, ще Ви бъда благодарен. Поздрави, Емил Спасов, espassov@emmonya.com

Публикуване на коментар

Моля, имайте предвид, че коментарът ви ще бъде одобрен само ако пишете на кирилица. Можете да използвате някои HTML оператори, например <b>, <i>, <a>.
Благодаря ви!